maandag 14 maart 2011

Project Revealed

Het project Revealed is het concept dat een product mooier wordt door gebruik en na verloop van tijd.

Normaal gesproken worden producten steeds minder mooi. Dit komt door vlekken, verkleuring, slijtage, vuil, krassen, stof, kalkaanslag, enz. De plekken waar dit gebeurt kun je sturen en daar maak ik als ontwerper natuurlijk graag gebruik van. Bij het "Revealed project" ga ik dat toepassen door juist een product te maken dat mooier wordt door het gebruik. Er ontstaat bijvoorbeeld een patroon dat steeds duidelijker zichtbaar wordt. Het nadeel wordt op deze manier omgezet naar een voordeel. 

Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een product binnen dit concept, maar omdat ik het inlever bij een ontwerp wedstrijd moet ik nu nog even voorzichtig zijn met hetgeen ik tijdens de ontwikkeling al op internet zet. Maar een goed voorbeeld van het concept is een presentatie plaat die ik heb gemaakt, waarbij er kleine krasjes zijn aangebracht in een verder glad oppervlak van kunststof. Het gevolg is dat het vuil dat er op komt blijft zitten in de kleine krasjes en niet op de andere gedeeltes, ook niet als je het schoonmaakt. Zo ontstaat er steeds duidelijker een patroon:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten