vrijdag 19 november 2010

Kunst om het lijf 2011 (update)

Zoals al eerder werd opgemerkt in een reactie op mijn vorige KOHL-post, was de voorspelling dat er "bizar grote aantallen" zouden aankomen. En gelijk heeft hij!
Want even ter verduidelijking: In een standaard zakje wat je in de bouwmarkt koopt zitten 100 tie-wraps. Daar besla ik in mijn kostuum slechts zo'n 10cm2 mee..

Gelukkig kun je ze kopen in massa verpakkingen van 1.000 stuks, maar ook dat is lang niet genoeg..
Dus heb ik er veel meer besteld (Met hulp van mijn ouders als sponsor. Dat mag best eens genoemd). En heb ik nu ruim 10.000 kleine tie-wrapjes en nog eens 1.000 grotere in mijn kleine studentenkamertje liggen. En dan maar hopen dat het voldoende is..

Ik maak de tie-wraps vast aan een soort gaas. Twee totaal verschillende soorten gaas welteverstaan: Heel stevig, stug borduurgaas versus soepel vallend anti-slip gaas wat eigenlijk bedoeld is om onder een karpet te leggen. Door verschillend gaas te gebruiken, kan ik het juiste gaas met zijn eigen kwaliteiten op de juiste plek in het kostuum toepassen. Het soepele gaas bij de knieƫn bijvoorbeeld waar het moet kunnen buigen, terwijl het scheenbeen juist van heel stevig gaas mag zijn.

Alles wordt aan elkaar vast gemaakt en afgewerkt met tie-wraps. De verschillende soorten gaas worden op deze manier aan elkaar gemaakt, maar ook de onderrand van een mouw of pijp sla ik om en zet ik vast met tie-wraps. Er komt dus behalve gaas en tie-wraps totaal geen ander materiaal bij.

En dan dus wel een net, afgewerkt en indrukwekkend geheel hebben. Dat is de bedoeling.

 

1 opmerking:

  1. Mijn vrouw wilt een javaanseriem maken (borduren) met wolgaren. Zij zoekt een mat om het te doen, maar kan nergens vinden. De mazen moet ongeveer 2mm x 2mm groot zijn.Het matje ongeveer 1mtr lang bij 20 cm. Weet u waar ik het kan kopen of een site daarvoor. Harstikke bedankt daarvoor. Mijn email adres is janoko52@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen