zondag 25 september 2011

Laatste week bouwen

In een atelier-loods in Amsterdam werken we sinds 12 september aan het decor voor het kinderboekenbal '11. En met 'we' bedoel ik dan de 10 gekozen vormgevers voor het decor. We werken lange dagen en het bouwen gaat dan ook heel hard! Zeker als je nagaat dat we gemiddeld maar 3/4 dagen ter beschikking per week hebben, is het bijzonder om te zien hoeveel werk er verricht wordt per dag. Voor het project dat ik samen doe met Wouter Bloemendal, heb ik de eerste 3 dagen dagen alle figuren gemaakt en geschilderd (zoals de raket, boot, vliegtuig, tekstwolken) en Wouter de frames voor de gebouwen. De week erna hebben we besteed aan het bespannen van de frames, beschilderen van de ramen en nog een paar figuren extra erbij gemaakt. 

En we sloten de week enorm leuk af door het kopen van een halve auto voor het decor! We hebben een auto uitgekozen op de sloop en doormidden laten slijpen zodat we de achterkant neer kunnen zetten alsof deze is neergestort in de grond. Deze gaan we komende week opnieuw schilderen, zodat hij bij de comic-look van de rest past. Ook moeten we hem natuurlijk nog kinder- en decor-proof maken. 
De rest van de week richten we ons nog op de bevestiging voor de ophanging, zodat we helemaal klaar zijn om op te gaan bouwen.
 

Behalve de anti-held stad, heb ik ook nog mijn individuele project;  de signeerwand. Ik heb zeven hele platen MDF als stripkaders geschilderd met schoolbordenverf in de kleuren blauw en rood. Vervolgens heb ik een sjabloon gemaakt waarmee ik de begintekst permanent heb aangebracht. Deze zin "ik was dapper toen.." kan dan met schoolbordkrijt aangevuld worden door de kinderen op het kinderboekenbal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten