zondag 6 november 2011

Publicatie Items

Toen de eindexamenexpositie van Minerva afgelopen was, noemde ik al even dat het designtijdschrift Items mij had gescout voor de eindexamenspecial van dit jaar. Een maandje geleden ongeveer ontving ik bericht dat mijn project ook door de tweede selectieronde heen was en ze het dus gingen plaatsten!


Tijdens Dutch Design Week presenteerde Items het jaarlijkse eindexamen nummer plus zijn eerste iPad app. Deze Items iPad-app, bevat de Engelse versie van de selectie van 45 eindexamenprojecten van Nederlandse en Vlaamse designopleidingen, plus essays en debat over de toestand en toekomst van het Nederlandse ontwerponderwijs.


Items heeft zowel in het magazine als bij de app een prachtig stukje tekst geschreven, gebaseerd op de informatie die hun heb gegeven. Een mooie pagina met linkjes naar m'n website en blog, ik ben er erg blij mee!


Het blad zelf over hun eindexamenspecial van dit jaar: "Items' selectie uit de nieuwe lichting ontwerpers die dit jaar afstudeerde aan de academies in Nederland en Vlaanderen. Of ze nu wereldberoemde star-designers worden, disciplines overbruggende teamwerkers of baanbrekende kunstenaars, ze hebben de eerste zware toets der kritiek buiten de opleiding doorstaan: die van de Items scouts."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten